zaterdag 4 juli 2009

AJKON.

aangevraagd door FRESHREBEL.BLOGSPOT.COM xD

niet dat ik er veel verstand van heb. hum.

BBAAASESSSS.

oke,
een icon is 100x100 pixels. meestal. :P
je zoekt dus gewoon plaatjes, verbeterd er het nodige aan (verkleinen, huid mooier, ogen scherper etc.) zodat alles duidelijk en mooi is zoals jij het wil hebben. dan plaats je het in een 100x100 ding (of je snijd gewoon af, maar dat is moeilijk want dan weet je niet hoe groot je het maakt) en ga je alles net zo klein/groot maken, dus de afmetingen die jij wil.

dat is zeg maar de basis. eigenlijk. MAAR meestal word hier ook nog colorization bij gebruikt, en dat is heel makkelijk bij CS4: gewoon new adjustment layer, en dan bijv. channel mixer, curves, color balance etcetc. en dan kan je het ook nog allemaal donkerder of lichter maken.
filters kunnen ook.

bij icons is alles gewoon iets uitgebreider zeg maar, met text, of plaatjes door elkaar. blabla.

ik ben er ook nogal slecht in. haha xD IK ZAL ER UITLEGPLAATJES BIJ MAKEN :D

want ik kan me toch niet concentreren op leerwerkschoolwerk etc..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten